Co doplněk umožní?
Jednoduché nasazení důležitých Google měřících kódů přímo v administraci vašeho e-shopu. Pomocí tohoto doplňku můžete snadno:
- Nasadit retargetingový a konverzní kód Google Ads (dříve Adwords)
- Propojit e-shop s Google Analytics, čímž získáte podrobný přehled o návštěvnosti svého obchodu, hodnotách objednávek a jejich zdrojů, chování zákazníků atd.
- napojit se na Google nákupy a začít inzerovat na jednom z největších zbožových vyhledávačů
- Ověřit stránky pro Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools)
- Nasadit kód pro Google Tag Manager
Využívejte všechny marketingové nástroje od Googlu naplno. Spusťte reklamy ve vyhledávání i obsahové síti Google, buďte vidět v rámci Google nákupů. Měřte a následně vyhodnocujte výsledky svého online podnikání!
Pojďme si představit jednotlivé systémy a ukázat, s čím vám pomohou.
Google Ads (dříve Google Adwords)
Díky tomuto inzertnímu systému umístíte reklamu ve výsledcích vyhledávání Google, na partnerských webech i na YouTube. Svou reklamu můžete zobrazit nejen v ČR, ale také v zahraničí.
Pro svou propagaci můžete využít širokou škálu reklamních formátů. Od textů přes dynamické bannery napojené na produktový feed až po šestisekundové nepřeskočitelné spoty na YouTube.
Abyste mohli sledovat, jak úspěšné jsou vaše kampaně, je nutné do stránek implementovat konverzní kód. Tím získáte přehledy o výkonech jednotlivých kampaní a budete je moci efektivně optimalizovat.
V případě, kdy chcete znovu oslovit návštěvníky svého e-shopu, je důležité vložit na stránky Google remarketingový kód. Po jeho nasazení máte možnost vytvářet seznamy uživatelů, na které následně cílíte svojí reklamou (např. uživatelé z košíku, nakupující v minulosti atd.). Na tyto seznamy můžete cílit jak ve vyhledávání Google tak i v jeho obsahové síti a na YouTube.
Google Analytics
Analytický nástroj vám umožní získávat statistická data o uživatelích svého e-shopu: návštěvnost, chování, konverze, tržby atd..
Abyste mohli začít statistiky využívat, je nutné vložit na stránky e-shopu fragment měřícího kódu, který získáte ve svém účtu analytics. V momentě, kdy je kód nasazen, začínají se data do rozhraní analytics načítat.
V Shoptetu jsme se snažili, aby napojení na Google Analytics zvládl i laik, a tak je vše možné jednoduše přes administraci e-shopu. Podrobný postup najdete v naší nápovědě.
Google nákupy
Google nákupy je jeden z největších zbožových srovnávačů. Produkty se zobrazují primárně ve vyhledávání Google.
Zvyšte zásah svého e-shopu, nabídněte své zboží i na tomto portálu. Napojení na Google Merchant Centrum je díky doplňku velmi jednoduché!
Pokud už máte Google Merchant centrum založeno, stačí přes administraci e-shopu vložit ověřovací klíč, čímž potvrdíte, že jste majitelem internetového obchodu.
V administraci máte už připravený XML feed se svými produkty. Jediné, co je třeba dodělat, je spárování výchozích kategorií s Google kategoriemi.
Feed se aktualizuje automaticky a lze jej využít i pro Facebook kampaně.
V naší nápovědě jsme pro vás připravili podrobný návod, jak si nastavit Merchant centrum a následně jak ho propojit s Google Ads.
Google Search Console
Bezplatný nástroj pro analýzu a sledování výkonu vašich stránek ve vyhledávání Google. Pomocí něj snáze identifikujete a následně opravíte možné chyby. Zjistíte, jak vaše stránky vnímá Google a získáte tipy, jak můžete zlepšit výkon ve výsledcích vyhledávání.
Google Tag Manager (GTM)
Nástroj pro správu měřících kódů na webu. Jeho velká výhoda spočívá v tom, že si na web vkládáte pouze jeden kód. Všechny další kódy z ostatních systémů už vkládáte přes rozhraní Google Tag Manageru. Tím se zrychluje nasazení měření a odpadá zahlcení zdrojového kódu stránky.
Přes GTM můžete elegantně vložit kódy z většiny reklamních a měřících systémů, např. Google Ads, Google Analytics, Sklik, Twitter, Facebook, Crazy Egg a další.