Feed pro Google recenze
Co doplněk umožní?
- Vygenerovat XML feed pro Google hodnocení produktů
- Zobrazovat hodnocení produktů v podobě hvězdiček přímo v Google Nákupech
- Efektivnější inzerce na Google
- Zvýraznění nabídky před konkurencí
- Zvýšení počtu návštěvníků, zlepšení CTR a nárůst konverzí
- Vybudování důvěry v produkty z vašeho portfolia
Buďte o hvězdičku před konkurencí. Tento doplněk vám umožní vygenerovat XML feed pro Google recenze produktů. Díky tomu může váš e-shop zobrazovat hodnocení v podobě hvězdiček přímo v Google Nákupech.
Základní vlastnosti doplňku
K fungování doplňku je potřeba mít aktivní Google Merchant Center účet (pokud již v Google Nákupech inzerujete, účet již máte vytvořený). Dalším základním kritériem pro fungování doplňku je mít minimálně 50 textových recenzí na libovolné produkty z vašeho e-shopu (nejedná se o 50 recenzí jednoho produktu, ale o celkový počet recenzí).
Vaše recenze se pak spárují s Google na základě několika faktorů. Tím hlavním je GTIN neboli EAN kód. Bez něj nemusí být Google schopen přiřadit recenzi ke správnému produktu. Je proto výrazně doporučeno mít GTIN (EAN) kód vyplněný. Pokud tomu tak není, je potřeba mít vyplněno číslo výrobce (MPN) a výrobce.
Aby mohly být takové recenze finálně zařazeny do databáze, probíhá vždy nejdříve schvalování ze strany Google. Pro samotné zapojení do programu Google recenze je nejdříve nutné vyplnit Formulář zájmu o hodnocení produktů. Vyplnit formulář můžete ještě před zakoupením samotného doplňku. Je doporučeno také projít Zásady pro hodnocení produktů.
Z legislativních důvodů budou do hodnocení zařazovány pouze ty recenze, které procházejí nejdříve schvalovacím procesem ze strany e-shopu. Potencionální zákazník tak může mít jistotu, že se jedná o recenze od zákazníků, kteří produkt skutečně zakoupili, a vy jako inzerent máte kontrolu nad tím, že publikované recenze jsou validní.
Jako bonus je autorem doplňku poskytována zkušební doba v délce 30 dnů. Program Hodnocení produktů je k dispozici ve všech zemích, kde jsou Google nákupy dostupné.
Upozornění: Podmínky schvalování e-shopu pro zapojení do Google recenzí určuje pouze Google. Autor doplňku ani Shoptet tak nebere zodpovědnost za podmínky a rozhodnutí ze strany Google.
Proč si vybrat právě tento doplněk?
Spárováním vašich recenzí s Googlem zvýrazníte vaši nabídku před konkurencí a budete zároveň budovat důvěru v sortiment vašeho e-shopu. Jelikož zákazníci dlouhodobě dávají přednost obchodníkům s pozitivními recenzemi, může transparentní hodnocení přímo v Google Nákupech přivést na vaše stránky více návštěvníků, zvýšit míru CTR i počet objednávek.
Pro koho je doplněk určený?
Doplněk využijí středně velké e-shopy, které chtějí ukázat, že jejich produkty jsou kvalitní a zákazníci jsou s jejich službami spokojeni.
Jak doplněk aktivovat?
Po zakoupení doplňku najdete v nastavení, případně v emailu odkaz na feed s recenzemi. Tento odkaz jednoduše zkopírujete a vložíte do Google Merchant centre. Následně je nutné postupovat podle následujících instrukcí:
Často kladené dotazy (FAQ)
- Kde najít počet produktových recenzí v Shoptetu?
- Jak zahrnovat i recenze bez textového hodnocení?
- Jak vyčistit HTML značky z exportního feedu?
- Jak dlouho trvá, než se začnou recenze zobrazovat?
- Používáte uživatelský feed? Upravte jej, ať podporuje export pro Google recenze produktů
Nastavení zdroje ve službě Merchant Center
Pokud používáte prostředí Merchant Center Next:
- Přihlaste se k účtu Merchant Center a v sekci ANALÝZY navigační nabídky klikněte na Recenze.
- Pokud používáte Zákaznické recenze Google, nezapomeňte na stránce, která se načte, vybrat kartu Recenze produktů. (Pokud nepoužíváte Zákaznické recenze Google, recenze produktů budou jedinou možností.)
- Na kartě Recenze produktů klikněte v pravém rohu na Zdroje dat pro recenze produktů. Otevře se stránka Zdroje dat.
- Na stránce „Zdroje dat“ klikněte na tlačítko plus (+) a vytvořte nový zdroj.
- Zadejte základní informace o vašem zdroji hodnocení produktů.
- Zvolte, zda se zdroje nahrají ručně, nebo naplánujte automatické nahrávání.
- Zadejte další podrobnosti ohledně nahrávání zdroje.
- Podrobné pokyny najdete v tomto článku centra nápovědy.
Pokud používáte klasické prostředí Merchant Center:
- Přihlaste se k účtu Merchant Center a v navigační nabídce klikněte na Marketing.
- V části Marketing klikněte na Recenze produktu.
- V pravém horním rohu načtené stránky klikněte na možnost Zdroje recenzí produktu a otevřete stránku Zdroje.
- Na stránce Zdroje vytvořte nový zdroj kliknutím na tlačítko plus (+).
- Zadejte základní informace o vašem zdroji hodnocení produktů.
- Zvolte, zda se zdroje nahrají ručně, nebo naplánujte automatické nahrávání.
- Zadejte další podrobnosti ohledně nahrávání zdroje.
Podrobné pokyny najdete v tomto článku centra nápovědy.
Během registrace se na stránce Recenze produktu ve službě Merchant Center zobrazí stav „Neaktivní“. Po registraci obchodu do programu může aktualizace stavu trvat tři až čtyři dny.