Mailchimp
Co doplněk umožní?
- Automatické propojení s nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů
- Přenos kontaktů z vaší databáze do databáze účtů v Mailchimpu
- Možnost lépe cílit a tvořit obsah vašich e-mailů přesně podle zájmů zákazníků
- Synchronizace obsahu objednávek vašich klientů (služba Ecommerce Store)
Mailchimp.com je jedna z nejpoužívanějších služeb na rozesílání newsletterů a dalších e-mailů. Vyznačuje se hodně přívětivým prostředním, ve kterém se snadno zorientujete, a umí toho opravdu hodně. Můžete s ním posílat personalizované e-maily, segmentované, automatické, kampaně podle pohlaví, bydliště, dle uskutečněných nákupů, reaktivační e-maily a mnoho dalšího.
Obrovskou výhodou je základní tarif, který je zdarma do 500 kontaktů a do 1 000 rozeslaných e-mailů měsíčně.
Základní vlastnosti Mailchimpu
Pokud Mailchimp ještě neznáte a nemáte nástroj na rozesílání newsletterů, tak jej určitě vyzkoušejte. Pro začátek si vystačíte s výběrem šablon, které Mailchimp nabízí a na nich si jednoduše vyzkoušíte, jak aktivní vaše databáze kontaktů bude. Šablony si můžete sami upravovat v jednoduchém editoru a úprava šablony je doslova zábava. Najdete zde různé vzory od odeslání slevového kupónu až po narozeninová přání nebo přání ke svátku, tedy nemusíte vše vymýšlet od začátku.
Pokud už máte svou databázi kontaktů a hledáte vhodný nástroj, který vyzkoušet, tak i zde vám jde Mailchimp na ruku. Ihned po registraci můžete své kontakty jednoduše nahrát. Kontakty zde můžete pohodlně spravovat, vytvářet si různé seznamy a podle toho pak dále rozesílat e-maily na ně určené.
Další velkou výhodou jsou přehledné statistiky vašich rozesílek, kdy nemusíte být specialista na data, abyste je pochopili. Vidíte, kolik kontaktů si otevřelo váš e-mail, kolik z nich kliklo na aktivní prvky v e-mailu, který z nich byl nejúspěšnější a spoustu dalších statistik. Na jejich základě dokážete lépe připravit další newslettery a poučíte se z vlastních chyb.
U výběru nástroje pro rozesílání newsletterů byste se také měli zaměřit na jejich doručitelnost. Mailchimp je v tomto hodně dobrý a i když se jedná o mezinárodní produkt, tak pro české a slovenské poskytovatele e-mailových schránek doručitelnost není problém, stejně tak pro všechny zavedené jako Gmail a další.
Proč si vybrat právě tento doplněk?
Existuje opravdu hodně nástrojů pro rozesílání newsletterů a vybrat ten nejlepší není jednoduché, jelikož je to vždy ovlivněno hodně faktory, jako velikost databáze, trh na kterém působíte, četnost e-mailů, které rozesíláte atd. Mailchimp pro náš trh funguje perfektně co se týče doručitelnosti, je velice intuitivní na ovládání a především je finančně dostupný. Pokud ještě nerozesíláte newslettery, tak nevyužíváte jeden ze základních kanálů online marketingu a je potřeba to co nejdříve napravit.
Pro koho je doplněk určen?
O Mailchimpu se často říká, že je určen spíše pro začátečníky, ale není to pravda. Umí toho opravdu hodně, jak jsme si již popsali výše. Tento doplněk je určen především pro ty, co to s rozesíláním newsletterů myslí vážně a chtějí svůj e-mail marketing posunout více kupředu. E-mail marketing je stále jeden z nejvýdělečnějších kanálů, ale je potřeba e-maily rozesílat s rozumem. Pro začátek nebudete k ruce potřebovat specialistu na e-mail marketing, ale služba samotná vás prvními rozesílkami pohodlně provede.