Skladové hospodářství
Co doplněk umožní?
- Nastavit a sledovat skladové zásoby produktu
- Mít přehled o tom, co dochází a je třeba objednat
- Tvořit exporty pro dodavatele
- Přehledné skladové karty
- Nastavit inteligentní chování zboží při jeho vyprodání a nedostupnosti (Pozastavit prodej, či povolit objednání do mínusu).
- Tvořit inventury včetně jejich archivací nebo rychlých úprav
- Hromadné naskladňování produktů pomocí čtečky čárových kódů
- Spravovat více skladů a ty nabízet i jako výdejny pro osobní odběr
- Zadat ke každému produktu jeho pozici na skladě a tyto pozice propisovat i do tištěné objednávky
Mějte perfektní přehled o svém skladu. Vždy se vyplatí přesně vědět, kolik máte ve skladu zboží a také kolik vám v něm leží peněz. Díky tomu se budete moci lépe rozhodovat, které produkty potřebujete naskladnit, které by bylo dobré naopak vyprodat a co si pohlídat. Zboží můžete hromadně naskladňovat pomocí čtečky čárových kódů. Čtečku využijte i při kompletaci objednávky. Také můžete vytvářet inventury a spravovat více skladů. Vytvoříte i export zboží, které dochází, a snáze jej tak objednáte u dodavatele.
Základní vlastnosti Skladového hospodářství
Nastavení skladu
V doplňku Skladové hospodářství si můžete nastavit, jestli se má návštěvníkům vašeho e-shopu zobrazovat, kolik kusů produktu je na skladě. Zároveň si určíte, co se má stát, když se produkt vyprodá. Chcete ho skrýt úplně nebo si zákazník bude moci zboží předobjednat? Nastavte si vše ohledně dostupnosti produktů a jejich viditelnosti pro zákazníky.
Skladové nároky
Skladové nároky ukazují, kolik kusů, kterého zboží máte v založených objednávkách. Máte přehled, které zboží je sice ještě na skladě, ale chystá se ho opustit a poputuje k zákazníkovi. Díky této funkci můžete provádět inventuru a dělat přehledné inventurní soupisy i v situaci, kdy existují rozpracované objednávky. Podrobnější informace najdete v článku Skladové nároky.
Stav skladu
Díky přehledu o stavu skladu vidíte, kolik financí máte v jednotlivých produktech a kolik máte celkově peněz ve skladu. Máte vždy přehled o tom, kterých produktů je dostatek a u který je podstav. Snadno na 2 kliknutí vytvoříte export s informacemi pro dodavatele, což urychlí nákup nového zboží.
Na záložce Historie pak najdete kompletní přehled pohybu skladových zásob. Jasně vidíte, který uživatel, či která funkce změnu skladu provedla. Vidíte přesně, kdy ke změně došlo.
Inventura
Inventuru, tedy zjištění skutečného stavu majetku a závazků k určitému dni, je potřeba dle zákona o účetnictví provádět minimálně jednou za rok. Vytvořenou inventuru můžete i archivovat. Produkty pro inventuru můžete filtrovat a rozdělit je do inventurního soupisu položek podle kategorií, dostupnosti či značek. Více informací najdete v článku Inventura.
Více skladů
Pokud máte například více prodejen, pro e-shop si můžete nastavit i více skladů. Zákazníkům tak můžete nabídnout širší možnosti osobního odběru, pokud sklady nastavíte jako výdejní místa. Jak na to najdete v článku Více skladů.
Naskladnění
Funkce naskladnění usnadňuje příjem nového zboží. Tato funkce vám ušetří čas hlavně v kombinaci s použitím čtečky. Máte okamžitě přehled, které objednávky vyžadují nově naskladněné zboží, což velmi urychlí jejich kompletaci.
V případě naskladnění s pomocí čtečky stačí načíst EAN kód. Čtečku nainstalujte na váš počítač, a to je vše. E-shop nainstalovanou čtečku sám rozpozná.
Při příjmu zboží máte možnost zadat číslo dokladu. To se přenese i na skladovou kartu produktu. Údaje o datu naskladnění a kód dokladu se propisují i do logu skladu. Díky tomu budete mít nad produkty lepší přehled a vždy přesně dohledáte, kolik jste oproti danému dokladu naskladnili produktů.
Kompletace objednávek
Každou z objednávek je také možné kompletovat, tedy označit, že produkty do objednávky máte přichystané. Kompletovat můžete buď přímo z naskladnění nebo pomocí filtrů a čtečky. Jak na to zjistíte v textu o kompletaci.
Pro kompletaci z naskladnění je potřeba mít aktivovanou funkci Skladových nároků. Ta vám zajistí, že během naskladnění hned vidíte čísla objednávek, ve kterých je zboží nárokováno. Díky tomu můžete jít tyto objednávky hned po naskladnění kompletovat.
Pozice produktu ve skladu
Na detailu produktu i varianty můžete určit pozici zboží ve skladu. Pokud máte více skladů, můžete si určit pozici pro každý z nich. Pozici můžete zadávat například ve tvaru 2R/5P, což by znamenalo druhý regál a pátá police. Zároveň pozici produktu uvidíte vždy na detailu objednávky, v kompletaci a na expedičním listu.
Proč si vybrat právě tento doplněk?
Hledáte-li přehledný nástroj pro správu skladu, právě jste našli. Ovládání není složité a doplněk Skladové hospodářství vám poskytuje spoustu možností pro administrativní organizaci skladových zásob. Nabízí přehledné skladové karty, tvorbu inventurních soupisů, nastavení skladu na úrovni produktů i hromadné, sledování pohybu skladových zásob a další užitečné funkce.
Pro koho je doplněk určen?
Doplněk Skladové hospodářství ocení všichni e-shopaři, kteří chtějí mít přehled o pohybu zboží na skladě přímo v administraci svého e-shopu.
Zároveň je to odrazový můstek pro doplněk Synchronizace skladů. Ten využijete, pokud plánujete expanzi do zahraničí nebo například chcete ze svého hlavního skladu dodávat do dalších e-shopů.
Dalším navázaným doplňkem je například Hlídání skladu.