Stav objednávky
Co doplněk umožní?
- Doplněk umožní vašim zákazníkům ověřit stav objednávky i bez registrace, stačí zadat e-mail a číslo objednávky
- Možnost sledovat zásilku přímo u dopravce
- Díky doplňku je také možné stahování dokladů (faktury, dobropisy) na pár kliků
- Volitelné storno objednávky podle nastavených stavů
- Platba neuhrazené objednávky – tlačítko pro přechod na platební bránu nebo zobrazení platebních údajů pro bankovní převod
- Vlastní tlačítka – např. pro propojení se systémem reklamací
- Možnost koupit znovu celou objednávku
- Doplněk podporuje všechny jazykové mutace a nastavení lokalizace objednávky pro jednotlivé mutace
Umožněte svým zákazníkům vždy přesně vědět, kde je jejich objednávka! Tzv. WISMO (Where is my order) dotazy tvoří v některých odvětvích až 50 % požadavků na zákaznický servis. Nový doplněk Stav objednávky vám umožní zákazníkům poskytnout informace o tom, v jakém stavu se objednávka nachází, sledovat její cestu u přepravce nebo získat k ní všechny potřebné doklady. Umožní také zaplatit objednávku a znovu koupit zboží. To vše jednoduše a pouze na několik kliknutí.
Základní vlastnosti doplňku
Doplněk funguje jako formulář, který lze vložit prakticky kamkoliv na e-shop. Zákazník do něj zadá svůj e-mail a číslo objednávky a ihned uvidí detail objednávky včetně aktuálního stavu. Formulář je zabezpečen technologií Altcha proti robotům.
Zobrazené informace zahrnují:
- číslo a datum vytvoření objednávky,
- aktuální stav,
- položky objednávky a celkovou cenu,
- fakturační a dodací adresu, kontaktní údaje a poznámku.
Pokud je objednávka v přepravě, zobrazí se i tlačítko pro sledování zásilky přímo u dopravce. Součástí doplňku je i možnost stahování dokladů, které se k objednávce vztahují (faktur a dobropisů). U nezaplacené objednávky zákazník vidí tlačítko na provedení on-line platby nebo platby QR kódem.
Vy sami máte v nastavení plnou kontrolu:
- zda se zákazníkům zobrazí odkaz na sledování zásilky,
- zda si mohou stáhnout vystavené doklady,
- jestli a kdy mohou provést storno objednávky – například jen do okamžiku, než je objednávka expedovaná,
- jaké názvy stavů objednávek uvidí – interní stavy můžete nahradit jednoduššími texty (např. „Příprava objednávky“ místo „Čeká na naskladnění, balení“),
- jestli zákazník může znovu na jedno kliknutí koupit všechno zboží z objednávky
- povolit vygenerování platebních údajů pro platbu QR kódem nebo převodem
- možnost přidání libovolného tlačítka, například na systém pro reklamace a vratky apod.
Doplněk je plně lokalizovaný a všechny texty lze přizpůsobit pro jednotlivé jazykové mutace.
Zobrazit doplněk na testovacím e-shopu

Vlastní nastavení doplňku umožňuje nastavit:
- Základní nastavení
- Zobrazení formuláře pro ověření objednávky na libovolném místě v e-shopu.
- Zapnutí či vypnutí odkazu pro sledování zásilky.
- Povolení nebo zakázání stahování dokladů (faktur, dobropisů).
- Možnost aktivovat storno objednávky a určit, ve kterých stavech to bude povoleno.
- Přizpůsobení názvů stavů objednávek, které zákazník uvidí.
- Přidání libovolných tlačítek pro různé stavy (např. na externí nástroje a aplikace).
- Možnost vygenerování QR platby pro nezaplacenou objednávku
- Možnosti textů a překladů
- nadpis a číslo objednávky,
- popisky pro datum vytvoření, stav, položky objednávky a celkovou cenu,
- texty tlačítek (sledovat zásilku, stáhnout fakturu, stáhnout dobropis, stornovat objednávku, ověřit stav),
- chybové a informační hlášky (objednávka nenalezena, chyba validace, potvrzení storna apod.),
- nadpisy a popisky fakturační a dodací adresy, kontaktních údajů a poznámek.
V sekci Stavy objednávek můžete pracovat přímo s konkrétními stavy objednávek vašeho e-shopu:
- upravovat jejich název a překládat ho do dalších jazyků
- označovat jednotlivé stavy, ve který zákazníkům umožníte objednávku stornovat
- označit stav, do kterého bude objednávka přepnuta, pokud se zákazník rozhodne ji stornovat
Podrobný návod k nastavení doplňku
Proč si vybrat tento doplněk
Díky doplňku Stav objednávky zákazník vždy ví, co se s jeho objednávkou děje – bez nutnosti kontaktovat podporu. Možnost sledování zásilky a stahování dokladů zvyšuje customer experience a posiluje důvěru v e-shop. Přehledné stavy objednávek s vlastními popisky zajišťují srozumitelnou komunikaci. Povolené storno navíc pomáhá snížit počet nepřevzatých zásilek. Platební tlačítko a platební údaje naopak pomáhají zvýšit procento nezaplacených objednávek.
Pro koho je doplněk určen
Doplněk je určen pro Shoptet šablony: Samba, Disco, Step, Classic, Waltz, Tango, Techno, Echo, Soul, Rock a Pop.
Jak aktivovat doplněk
- Instalace doplňku je velice jednoduchá. Ověřte, že jste přihlášeni do svého Shoptet e-shopu, kam chcete doplněk instalovat. Následně klikněte na "Objednat doplněk" na této stránce
- Po objednání se tlačítko změní na "Přejít na nastavení doplňku" - kliknutím na toto tlačítko budete automaticky přesměrováni na stránku, která vás provede nastavením
- Nebo se dostanete do nastavení z administrace svého Shoptetu: Propojení → Stav objednávky





