Česká pošta a Balíkovna
Co doplněk umožní?
- Možnost využití široké sítě Balíkoven, které zákazníci najdou na poštách i na externích výdejních místech
- Doručení balíku na jakoukoliv adresu v ČR, obvykle následující pracovní den
- Data lze předat na pár kliknutí bez nutnosti využívat exportní soubory a další aplikace
- Lze hromadně vytisknout štítky
- Jednoduchá implementace do e-shopu
- Zásilky může sledovat zákazník i odesílatel pohodlně na webu nebo v mobilní aplikaci
- Vyhledání výdejních míst s možností filtrování
Základní vlastnosti doplňku
Doplněk pomůže jednoduše nastavit přepravu s Českou poštou a je zcela zdarma. Zákazníci si budou moci nechat zaslat balík na adresu nebo do široké sítě výdejních míst v síti Balíkoven na poště i mimo poštu. Vám doplněk umožní zaslání dat o zásilce přímo do systémů České pošty i vytištění štítků, nebudete tedy potřebovat k vyřízení přepravy žádné další aplikace.
Produkty, které můžete využívat pro doručení balíků svým zákazníkům:
- Balíkovna
- Balík Do ruky
- Balík Na poštu
Po celou dobu přepravy balíku jsou zákazníci informováni e-mailem nebo SMS zprávou. Jakmile je balík připraven k doručení nebo vyzvednutí, zašle mu Česká pošta kód, pomocí kterého může balík převzít i třetí osoba.
Jak to funguje?
V e-shopu si zákazník vybere doručení na adresu s Českou poštou nebo některé výdejní místo v síti Balíkoven. Výdejní místa se zákazníkovi zobrazí přehledně na mapě a on si vybere to, které je mu nejblíže. Při výběru místa může využít i fultextové vyhledávání s možností dodatečného filtrování - např. otevřeno po 17. hodině, možnost platit kartou.
Po dokončení zákaznické objednávky firma předá data o balíku přímo v administraci e-shopu, není třeba složitě exportovat pomocné soubory. Po podání balíku jen sleduje jeho cestu k zákazníkovi.
Po celou dobu přepravy Česká pošta informuje zákazníka e-mailem nebo SMS zprávou. Zároveň umožňuje cestu balíku sledovat na webu nebo v mobilní aplikaci Pošta Online.
V den doručení na adresu nebo výdejní místo zašle Česká pošta adresátovi kód pro vyzvednutí. Balík pak může vyzvednout kdokoliv, kdo zná kód, i bez nutnosti předkládat průkaz totožnosti. Proto může za adresáta balík vyzvednout i třetí osoba.
Vyzvednutím zásilky na poštách s vyvolávacím systémem získávají možnost zrychleného výdeje.
O Balíkovně
Balíkovny jsou speciální výdejní místa určená k vyzvednutí cenově nejdostupnějšího balíku od České pošty. Jde o ideální službu pro e-shopy a distribuci jejich zboží zákazníkům. Balík si může zákazník vyzvednout v Balíkovnách na vybraných poštách nebo v Balíkovnách provozovaných společností Sazka a dalšími externími partnery. Výdej zásilky na poštách přes vyvolávací systém probíhá do několika minut – zákazník nestojí ve frontě. Také se nikdy nestane, aby zásilka byla odmítnuta z kapacitních důvodů. Balíkovna má širokou škálu výdejen i u externích partnerů. Zákazník je nalezne např. v trafikách, obchodech, potravinách, papírnictví nebo i na čerpacích stanicích - aktuálně jde o více jak 5 700 míst, kde je možnost si zásilku vyzvednout.
Jak doplněk aktivovat?
Pro nové podavatele
Před prvním odesláním zásilek je třeba uzavřít smlouvu o podání a doplnit přihlašovací údaje. Kvůli uzavření smlouvy nemusí zástupce firmy na poštu nebo kontaktovat obchodního zástupce. Doplněk při jeho aktivaci odešle aktivační e-mail, na základě kterého bude Česká pošta firmu kontaktovat. Smlouvu vyřeší s kontaktním centrem České pošty a ta následně vše potvrdí do e-mailu.
Pro stávající podavatele
Podavatelé, kteří mají uzavřenou smlouvu o podání zásilek, pouze aktivují doplněk, který odešle aktivační e-mail. Nastavení služeb včetně podacích míst následně proběhne dle stávajících podmínek. Proces aktivace obvykle trvá tři dny, ale Česká pošta to zvládá i rychleji. Aktivaci doplňku potvrdí do e-mailu.
Nastavení aktivovaného doplňku
Podrobný návod pro nastavení najdete v menu na pravé straně pod odkazem "Více informací o doplňku".