Seznam
Co doplněk umožní?
- Zvýšit prodeje, získat nové zákazníky a rozšířit povědomí o svém e-shopu díky možnosti propojit se snadno s inzertními systémy Sklik a Zboží.cz
- Přivést na svůj e-shop ty, kteří se o vaše produkty zajímají a zrovna je hledají.
- Připomenout se zpětně těm návštěvníkům svého obchodu, kteří nedokončili nákup. Zobrazte jim pomocí retargetingu reklamy se speciální nabídkou nebo dokonce s těmi produkty, které si během návštěvy prohlíželi.
- Oslovit a přivést na web úplně nové návštěvníky pomocí reklamy na českých webech.
- Jednoduše nastavit základní i pokročilé kódy, registrovat se na Zboží.cz a získat potřebné datové soubory.
Inzerujte v druhém nejpoužívanějším vyhledávači v Česku, Seznam.cz, ve srovnávači Zboží.cz a nebo v síti více než 3 000 obsahových webů. S doplňkem Seznam získáte snadné napojení na inzertní systémy, v nichž reklamu nastavíte.
Základní vlastnosti Skliku
Se systémem Sklik můžete inzerovat v druhém nejpoužívanějším vyhledávači Seznam.cz a také v síti více než 3 000 obsahových webů. Mezi tyto obsahové weby patří například domovská stránka Seznam.cz, Novinky, Ihned, iDnes a mnoho dalších deníků, magazínů, blogů a portálů.
Inzerce v Skliku je velmi flexibilní. Můžete pružně nastavovat rozpočet a upravovat ho libovolně podle výsledků, které reklama přináší. V Skliku navíc můžete platit jen tehdy, když někdo na vaši reklamu klikne. Jaký rozpočet do reklamy vložíte a jakou nejvyšší částku jste za proklik ochotni zaplatit, určujete tedy vy sami.
Vydávání inzerátů funguje na principu aukce, jejíž výsledky určují, jestli se váš inzerát zobrazí a kde se umístí. V aukci se nehodnotí jen nabídnutá cena za proklik, ale také faktory určující kvalitu reklamy. Díky tomu může váš inzerát umístit lépe než konkurenční a to i při nižší nabídnuté ceně za proklik. Velkým benefitem Skliku je také možnost měřit a sledovat objednávky a obraty získané přes reklamu.
Měření
V rozhraní Skliku můžete přehledně sledovat, kolik reklama stála a kolik získala prokliků, objednávek a jaká byla jejich hodnota. Díky tomu lze reklamu postupně optimalizovat s cílem, aby se vyplácela a investice se vracela se ziskem. Pro získání údajů o počtech získaných objednávek (konverzí) a o jejich hodnotě je nutné nasadit na e-shop konverzní kód. Konverzní kód najdete v administraci Skliku a díky doplňku Seznam vložíte pouze ID tohoto kódu. Měření je nastavené.
Inzeráty ve vyhledávání
Abyste ve vyhledávání na Seznam.cz měli svůj textový inzerát, budete potřebovat „klíčová slova“ – tedy slova, která mohou hledat vaši potenciální zákazníci. S inspirací pro hledání takových slov pomůže nástroj Návrh klíčových slov, kde najdete seznamy hledaných frází. Jak zvolit správná klíčová slova se dozvíte v tomto videu. Dalším krokem je tvorba kampaně. Sklik vás postupně provede jednotlivými kroky, takže základní tvorbu zvládnete intuitivně.
Produktové inzeráty se naopak obejdou bez klíčových slov i bez textového inzerátu. Vydávají se z datového souboru s vašimi produkty (XML feedu) pro Zboží.cz. Samotná tvorba kampaně je v Skliku opět intuitivní. Jak nastavit kampaň krok za krokem najdete v článku nápovědy Sklik.
Reklamy v obsahové síti webů
V obsahové síti webů máte k dispozici více možností cílení a také různé formáty reklam.
Cílení se dá rozdělit do tří skupin:
- Cílení na uživatele, kteří vás ještě neznají, podle jejich zájmů, zájmů o koupi, pohlaví.
- Cílení na ty uživatele, kteří navštívili váš web, pomocí funkce retargeting. Pro aktivaci této funkce potřebujete na web vložit retargetingový kód.
- Cílení na weby, kde se má reklama umístit, podle volby témat daného umístění, klíčových slov, kterých se má obsah umístění týkat nebo přímým zadáním webů, na kterých chcete reklamu zobrazovat.
V případě reklamy můžete využít tyto formáty:
- Klasické bannery, které do systému nahrajete.
- Kombinované reklamy, které sestavíte ze svého loga, z obrázku a z textu.
- Prémiový banner pojmenovaný „branding“, který orámuje celou stránku webu.
Samostatným typem reklamy je pak dynamický retargeting. Jedná se opět o reklamu zacílenou na návštěvníky vašeho e-shopu. V samotné reklamě jsou pak zobrazeny produkty, které si tito návštěvníci u vás prohlíželi. Nastavení zvládnete snadno s návodem v naší nápovědě.
Základní vlastnosti Zboží.cz
Zviditelněte svou nabídku ve srovnávači Zboží.cz a oslovte ty, kdo jsou ve finální fázi nákupního procesu. Na Zboží.cz platíte za proklik a rozpočet si určujete sami. V podrobných statistikách uvidíte, jaké výsledky reklama přinesla, kolik získala prokliků, objednávek a v jaké hodnotě. Inzerce je flexibilní a tak podle výsledků můžete měnit propagované produkty, nastavené nabídky za proklik i rozpočty.
Svou nabídku na Zboží.cz můžete zobrazovat nejen ve výsledcích hledání, ale také v detailu produktu, výpisu kategorie nebo v hledání v kategorii. Podrobné ukázky jednotlivých možností najdete v nápovědě Zboží.cz. Uživatele můžete informovat o službách obchodu.
Na Zboží.cz také mohou váš obchod hodnotit uživatelé a zákazníci. Svému e-shopu tak můžete dodat na důveryhodnosti a více zviditelnit jeho služby. Na hodnocení lze reagovat a ukázat tak, že obchod vede aktivní komunikaci.
Proč si vybrat tento doplněk?
Doplněk Seznam vám pomůže s přenosem dat mezi obchodem a systémy Sklik a Zboží.cz.
Abyste v obou systémech měli přehled o výnosech z reklam, tedy počtech získaných objednávek (konverzí) a o jejich hodnotě, je nutné nasadit na e-shop konverzní kódy. Díky doplňku Seznam vložíte pouze ID do příslušného pole.
Datový soubor s produkty pro Zboží.cz, XML feed, využijete nejen pro tento systém. Potřebuje ho také Sklik, který díky XML feedu dovede vytvořit kampaň s produktovými inzeráty a dynamický retargeting. XML feed najdete v administraci v doplňku Seznam pod záložkou Zboží.cz.
Pokud účet na Zboží.cz ještě nemáte, díky doplňku Seznam se zde jedním tlačítkem zaregistrujete a přenesete potřebné údaje včetně adresy svého XML feedu.
Abyste mohli spustit retargetingové kampaně a zpětně připomenout návštěvníkům nabídku svého obchodu, potřebujete vložit na svůj e-shop retargetingový kód. Díky Shoptet doplňku Seznam stačí, když do administrace pouze vložíte ID tohoto kódu ze svého Sklik účtu. Kód na Shoptetu je pokročilý a odesílá i data nezbytná pro dynamický retargeting.