Související produkty
Co doplněk umožní?
- Nástroj pro navyšování hodnoty objednávky
- Automatické zobrazování zboží, které vybraný produkt logicky doplňují
- Jednoduché nastavování
- Související produkty se mohou navzájem párovat, stačí je tedy nastavit jen u jednoho z nich, ale není to podmínka
Uvažujete nad otázkou, jak navyšovat hodnotu objednávky? Pokud ano, pak jste tady správně a jedním z řešení pro vás je doplněk Související produkty. Díky němu dokážete na detailu produktu, a pokud máte aktivní doplněk Rozšířená objednávka, tak i v mezikroku nákupu a v prvním kroku objednávky správně doporučit takové produkty, které spolu opravdu souvisí. Například na detailu modrého trička Nike můžete doporučit modré tenisky a kraťasy Nike, aby si to mohl návštěvník ihned párovat k sobě a vytvořit si sadu oblečení, díky čemuž máte větší pravděpodobnost, že u vás udělají větší objednávku.
Základní vlastnosti Souvisejících produktů
Výpis souvisejících produktů na detailu produktu
Na detailu produktu si můžete aktivovat výpis souvisejících produktů a ty si pak jednoduše párujete mezi sebou, aby to dávalo smysl. Dejte si ale pozor na to, jak produkty párujete, aby na detailu trička nebyla v souvisejících produktech zase trička. K tomu slouží modul Podobné produkty. Snažte se párovat produkty podle toho, co se k sobě opravdu hodí a váš zákazník to nejspíše společně bude potřebovat nebo to v něm tuto potřebu vyvolá.
Šablona Classic:
Šablona Samba:
Výpis souvisejících produktů v mezikroku nákupu
Druhým místem, kde se související produkty zobrazují, je mezikrok nákupu. Ten najednou získá úplně jinou hodnotu, jelikož ještě před vstupem do košíku návštěvník vidí další produkty, které jej mohou inspirovat k dalšímu nákupu. Proč je mezikrok nákupu tak důležitý? Protože né každý návštěvník e-shopu bude na detailu produktu scrollovat úplně dolů na stránce, ale může provést nákup ihned, aniž by vidět jakékoliv související produkty a zde v mezikroku nákupu se mu pak vhodně připomeneme. Opět si dejte pozor na to, co k sobě párujete, aby to dávalo smysl.
Výpis souvisejících produktů v prvním kroku košíku
Poslední místo, kde můžete související produkty zobrazit, je první krok košíku.
Proč si vybrat právě tento doplněk?
Všichni se snažíme přivést na e-shop co nejvíce relevantních návštěvníků, abychom je mohli přeměnit na zákazníky, což nás stojí hodně úsilí a peněz. Dále bychom se měli naučit, jak z tohoto jednoho zákazníka dostat maximum a navýšit tak hodnotu objednávky, což je něco, čemu už se moc majitelů e-shopů nevěnuje. Díky tomuto doplňku získáte další nástroj, jak mít vyšší průměrnou hodnotu objednávky a budete díky tomu více vydělávat.
Pro koho je doplněk určen?
Tento doplněk není určen jen pro módu, jak si někteří mohou myslet. Využijí jej všichni, v jejichž sortimentu se kupují nebo párují určité kategorie produktů k sobě a je potřeba návštěvníkovi e-shopu ukázat, že toto vše vy máte v nabídce a že mu dokážete vhodně poradit, co k danému produktu má přikoupit. Pár příkladů pro vás:
- K modrému triku Nike můžeme doporučit modré kraťasy a body Nike
- K mobilnímu telefonu můžeme doporučit obal nebo ochrannou fólii, které na něj přímo sedí
- K velké vanilkové svíčce můžeme doporučit malé vanilkové svíčky pro celkovou atmosféru
- K notebooku můžeme doporučit myš, klávesnici nebo vhodný obal
- K proteinu můžeme doporučit vhodný shaker
Nejčastější chyby
Chceme, aby vám tento doplněk fungoval co nejlépe, proto jsme pro vás sepsali nejčastější chyby, se kterými se setkáváme:
- Párujete zde stejné produkty, na jakém se právě nacházíte. K tomu slouží část Podobné produkty, nikoli Související produkty.
- Nesnažte se párovat příliš drahé produkty k sobě, tedy například na detailu sportovních ponožek nedávejte do souvisejících produktů sportovní tenisky, ale spíše potítko, trenky, čelenku nebo podobně drahé produkty.
- Příliš velká odlišnost produktů. Bohužel i to se stává a někdy se snažíme vymýšlet věci, které poté nefungují. Například na detailu badmintonové rakety nedoporučujte tenisové míčky, ale míčky na badminton. Snažte se vždy myslet na to, co je nejlepší doplněk k danému hlavnímu produktu.