Retino
Co doplněk umožní?
- Sledovat všechny odeslané zásilky napříč dopravci (domácí i zahraniční)
- Automatizovat komunikaci (méně dotazů typu „Kde je moje zásilka?“)
- Včasně detekovat problémové zásilky
- Nabízet moderní online samoobsluhu pro vratky a reklamace – bez papírování
- Spravovat vratky a reklamace v jednom systému
- Zajišťovat zpětnou dopravu (včetně zahraniční)
- Vytvářet dobropisy v Shoptetu a umožnit refundace na jeden klik
- Poskytovat přesnou analytiku dopravců, zásilek a vratkovosti
- Snižovat počet nevyzvednutých zásilek
Základní vlastnosti doplňku
Díky doplňku propojíte svůj obchod s komplexním řešením ponákupní péče. Na jednom místě získáte vše pro optimalizaci vašich logistických procesů a efektivní správu zpětných procesů.
Retino Tracking
Kompletní kontrola nad cestou zásilky. Automatické notifikace, přehled na jednom místě, detekce problémů a nástroje, které pomáhají snížit počet nevyzvednutých zásilek. Data nejen o výkonu dopravců pro optimalizaci logistiky. E-shop má vždy jasno, zákazník také.
- Snižuje počet nevyzvednutých zásilek pomocí automatizace
- Méně dotazů na podporu díky transakčním automatickým e-mailům
- Upozorní na problémové zásilky dříve, než zákazník
- Přesná data nejen o výkonu dopravců optimalizují logistiku
- Všechny zásilky na jednom místě (napříč dopravci i zeměmi)

Automatické transakční e-maily zajistí, že vaši zákazníci budou vždy včas informováni o stavu své objednávky i zásilky. Zaměřili jsme se nejen na funkcionalitu, ale také na snadné nastavení vizuální identity vaší značky.

Prodloužení doby uložení zásilky na pobočce sníží X % nevyzvednutých zásilek. Stačí nastavit jednoduché pravidlo a vše se bude dít samo.

Díky automatické detekci problémových zásilek můžete včas reagovat na komplikace a předejít jejich eskalaci.

Retino Returns – přehledné vratky a reklamace
Jednoduchá online zákaznická samoobsluha a plynulý proces pro e-shop. Zpětná doprava, protokoly, komunikace, evidence, hlídání termínů, dobropisy a refundace – vše navázané přímo na Shoptet a připravené tak, aby nic neuteklo a nic se nemuselo dohledávat ručně. Uživatelé Retina uvádějí, že jim aplikace ušetřila až 75 % času, který dříve věnovali těmto procesům.
- Moderní online samoobsluha pro zákazníky
- Všechny vratky a reklamace na jednom místě
- Řešení zpětné dopravy včetně té zahraniční
- Automatizace komunikace a tvorba protokolů
- Tvorba dobropisů v Shoptetu
- Refundace na pár kliknutí
- Dokonalý pořádek stavů vratek a reklamcí a hlídáním termínů
- Dokonalá analytika pro efektivnější správu e-shopu

API a Webhooky
Retino propojíte s dalšími systémy – sklad, interní dashboardy, BI přehledy. Ať už chcete být informováni o stavu zásilky, nebo připravit váš sklad na vracející se nevyzvednuté zásilky, naše API a Webhooky vám s tím pomohou.
Pro koho je doplněk určený?
Pro každý e-shop, který chce:
- mít vše po odeslání objednávky pod kontrolou,
- zlepšit retenci a zákaznickou zkušenost,
- zefektivnit vratky, reklamace i práci zákaznické podpory,
- získat přesná logistická data a ušetřit náklady.
Je to komplexní nástroj pro e-shopy, které řeší větší objem zásilek nebo vratek a chtějí mít profesionální ponákupní péči, která vrací zákazníky.
Jak doplněk aktivovat?
Propojení je rychlé a snadné. Doplněk objednáte v administraci Shoptetu jej ihned propojíte s Retinem a vytvoříte registraci v Retino. Vyberete si služby, které chcete využívat (Retino Tracking / Retino Returns nebo obojí). Každá z nich má vlastní 14 denní zkušební lhůtu zdarma.
Retino má, stejně jako většina externích služeb na Shoptet Doplňcích, svůj vlastní ceník.


